21.10.09

helgen

åkte iväg på födelsedagsöverraskning i fredags. Karlsskoga. bodde på nå typ vandrarhem med olika teman i alla rum. spöktemat bodde vi i. lagomt läskigt sådär. käkade pirra, chips, morötter, gurka, dipp. kollade på film. sov i gnislande säng. tidig morgon. Boda Borg. sketarns kul! men mycket frustrerande när vi aldrig klarade ett rum. tacobuffé. och hemresan kostade 3200 kronor mer än planerat för Pontaren. man skola icke köra över hastighetsbegränsningarna.

väl hemma fixade jag mig på 2 röda. tåg till Uppsala. sprang till Österängen. förfest hos Emma & Malin som vanligt. taxi till inflyttningsfesten på Djäknegatan (som låg typ 2 gator bort). mycket folk, hälften om inte mer från Göteborg. men det gillas jö. bevittnade t-bagging mellan två herrar på 20 centimeters avstånd, cosy! musiklekar, fick en engelsman efter mig, fick höra om parkaktiviteter, huvud - axlar - knä - och - tå. blev meddragen och nerputtade på en madrass av nån romantisk typ (?). emma gav upp för en äcklig Max hamburgare vid 2. jag höll ut till 6. spelade lite ping pong med Rikard. vaknade i en lägenhet 20 meter från festen bredvid en människa med blåa byxor som inte var Emma Hising, ovant. tyckte emma också ("Hallå! Vart är du?"). talade om fiskgratänger innan jag vandrade tillbaks till Österängen vid 12 med fint sönderslitna strumpbyxor. varför de såg ut på det viset är jag inte riktigt på det klara med. blev halvt ihjälskrämd när jag klev innanför dörren och en okänd, mycket glad, man satt i vardagsrummet helt ensam. Ulf hette han och var väldigt trevlig. sen gick vi (Jag, Ulf, Emma, Malin, Josse, Ellie och Sara) och käkade på stan och jag skrattade mer än jag tror jag någonsin gjort. fick ont i magen. sen låg vi mest hela dagen som vilken annan bakisdag som helst. kollade på bajsklipp på youtube och nån skit kass serie. sen gick vi de få meterna ner till donken och tryckte i oss käk.
bra helg med andra ord!

måndag & tisdags spenderades också i Uppsala. slappning på hög nivå. tittade på film, playa del sol, gosade med Lovis,´åt världens godaste kladdkaka och sedan världens godaste fläskfilé, och sprutade lite saft på Emma.

jätte långt inlägg nu. tråkigt av mig. ska ge mig med såna här. lägger in fina bilder sedan.

2 kommentarer:

Emma Hising sa...

Bra sammanfattning :D jag saknar dig redan min fru

petra sa...

och jag saknar dig. skit tråkigt här hemma.