4.12.09

hade precis kollat klart på Singing Bee igår. klockan var 2100. satt mig vid datorn. Malin ringde. jag svarade. hon sa ingenting. skulle precis lägga på när jag hörde Brustna hjärtans höst med Winnerbäck. hon var på hans konsert och jag fick höra den finaste låten i världen live över telefonen. har spelat sönder den där låten sedan 13 augusti. skulle kunna varit jag som skrivit den där texten. den här hösten har varit min brustna hjärtans höst. och jag blev helt paff och chockad och glad och rörd av det där samtalet att jag fick gåshud och började gråta. det gjorde så ont i hjärtat, och det var så jävla fint gjort av Malin. hon valde helt rätt låt att ringa mig så att säga. såna där rara människor behövs det fler av.



ensamma dar, väldiga värld.
orden ekar i hennes röst.
Ingen sömn och inga svar.
ingenting kvar mer än ett rostigt svärd
som hugger och vrider sig i ditt bröst.

Vi ses på hjärtats bar,
det här är brustna hjärtans höst.

Här är timmarna av ovisshet
poeternas bensin.
här är natten när vi räknar våra stygn
allt gick så fort.

Du kan dränka dig i minnen
eller litervis med vin
du kan sjunka ner i sörjan och vända dygn
men allt är gjort.

Inga kommentarer: