24.2.10

arbeit macht frei

jag och matilda brukar skämta om att vi ska skriva "arbeit macht frei" ovanför adlibris ingång dagen vi inte får förlängt. för er få som aldrig jobbat där är adlibris en enda stor grå lagerlokal (6000 kvadratmeter) med sammanlagt ungefär 4 fönster. ingången är en pytte liten ståldörr. i typ december och januari åkte vi dit i kolmörker och åkte hem i kolmörker. vi såg med andra ord bara dagsljus på helgerna. när vi slutar klockan 4 lämnar alla denna äckliga lagerlokal på ett enda långt led till parkeringen. känns som att man precis blivit frisläppt från ett koncentrationsläger liksom. nåväl, nu kan vi inte göra det eftersom vi fick förlängt idag. känns fint det. var fnissig hela dagen. stod dubbelvikt åt boken på bilden. "fredda i ettan och tvåan", haha! vojne och ve! kul kan man ha.

förresten har jag läst ut Schulmans bok nu,
eller aa var väl typ 1 månad sen.
må väl aldrig i hela mitt liv ha läst en bättre bok. iofs har jag inte läst mycket böcker men ändå ..
jag grät som en liten unge. den var så fin. den borde ni läsa.

lön imorgon också. svårt att inte vara en glad shej.

Inga kommentarer: