1.9.09

jag känner mig lite fast i det här.
igår loggade jag in på min avändare på Markus dator. två ikoner på skrivbordet.
papperskorgen och en bild som heter "erik".
MP3n påväg ner på stan. 90% av låtarna påminner om samma människa.
tänkte städa rummet, en bild, en tröja, en nykel. slutade städa rummet.
vill egentligen inte vara i mitt rum överhuvudtaget. sängen har jag inte legat i på ungefär 3 veckor. hade någonting i början av sommarn som jag inte har nu, vill inte att det ska bli höst. absolut inte vinter. vill inte klä mig i samma kläder som förr, vill inte äta samma mat. vill inte se bilder på mig själv från förut, vill inte komma ihåg hur glad jag var. känns längre bort då, lyckan. vill inte äta gott & blandat, vill inte äta turkisk peppar. vill inte gå ut på baksidan, vill inte vara bakfull. vill inte titta på en stor del av alla tvprogram. tror ni hajar. vill inte göra någonting som kan påminna om det jag hade ganska nyss. men det är klurigt. jag kan komma undan ganska mycket. men inte i närheten av det mesta. finns egentligen inte mycket jag kan göra om jag tänker efter. jag sitter fast i en rävsax så att säga. önskar att någon kunnde komma och radera allting som påminner. städa mitt rum, byta låtar på min MP3, ta bort alla bilder. betala en flytt till ett annat land, där kan det väl inte vara mycket som påminner, eller hur?

det var väl det jag ville ha ur mig tror jag.
lätt att säga att det bara är att sluta tänka, att sysselsätta sig.
lättare än man tror.

Inga kommentarer: