28.9.09

mitt huvud

mycket som samlas i huvudet.
mucho mycket.
jag känner lite att det får vara nog med det här nu.
att må klurigt ena dagen och fint andra menar jag.
fast jag kanske inte kan göra så mycket åt det?
eller så kan jag det ..
tror att alla omedvetet leter efter något att må piss över.
för inte fan är man ju 100 % nöjd någongång.
kanske 99 men aldrig 100.
och när jag väl blev 99 nöjd bestämde en annan människa
att jag inte fick vara det längre.
han bytte det som var bra med mitt liv mot något som är kasst.
och jag tycker inte att det var elakt eller dåligt gjort
men kan tycka att det orättvist på en miljon olika sätt.
att jag inte kan få bestäma själv över min egen lycka.
kanske bestämde jag det när jag blev kär.
att jag inte längre har någon makt.
att något så bra kan föra med sig något så extremt dåligt är obehagligt.
jag tror att det är svaret på varför jag inte vill bli kär på länge.
jag är helt jävla livrädd för att bli pajad igen.

Inga kommentarer: