12.11.09

överraskade emma igår på nisses med sparrissoppa, romantiskt vare. sen övernattade jag hos henne, i Sala. klev innanför dörren, tog av mig jackan. det första kvinnan gör är att lägga sin hand på min mage, stirra på mig och säga "petra, hur kan du ha blivit såhär stor sen sist jag såg dig för 1 och en halv vecka sen." med andra ord är min nyvunna (?!) fettma inget jag bara inbillar mig, har verkligen blivit större. så, nu ska jag sluta tjata om att jag blivit stor som en padda och göra något åt det istället. finemang.

två timmars promenad både måndag & tisdag. vandrade runt halva Sala (kändes det som) och simmade 40 längder igår. gick ner till nisses idag och satt 30 minuter på den äckliga spinningcykeln. min träningsvärk är icke att leka med. ojar mig vartenda steg jag tar, som en annan gammal kärring. mina ljumskar dödar mig, och det är så förbannat skönt. kommer sova så gott inatt.


much too blind to see the damage he's done

Inga kommentarer: