28.4.10

petra vet mest

spenderar de flesta av mina dagar på Ringgatan 42b. minns inte när jag sov hemma senast. har varit hemma i 1 timme nu och är redan så jävla uttråkad. ska svida om & lyssna klart på Winnerbäck skivan och sen tänker jag åka tillbaks igen. dagarna ser ganska likadana ut. vaknar vid 11, går ner på stan och spenderar för mycket pengar (adde lurar på mig dyra skor), käkar lunch med en kamrat (i parken eller på den nybyggda sittrappen vid bibblan när det är soligt), övningskör, lyssnar på antingen Boomtown rats - i dont like mondays eller Secret service - ten o`clock postman, pussar Nicklas när han kommer från jobbet, blir tvingad att titta på en fotbollsmatch, tävlar i Vem vet mest som alltid går till på samma sätt: Jag leder, Nicklas får panik och börjar fuska, ropar svaren innan frågan är ställd och grejer. jag anklagar honom för fusk, han blir tjurig och puttar ner mig från soffan. jag säger att han får minuspoäng, han slår mig i huvudet. Jag vinner! jag har vunnit alla gånger förutom igår faktiskt, men då hade han så äckligt mycket tur. skönt att äntligen vara den som alltid vinner. jag har aldrig varit den som varit den förut. skönt att Nicklas är ganska puckad :) nej, nu måste jag in i duschen en sväng. må väl.

1 kommentar:

Carro sa...

Haha vi brukar också tävla i det. Eller mest jag, Sebastian är aldrig särskilt engagerad så jag vinner alltid.
Men vinst som vinst liksom :P